شناسهٔ خبر: 176363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت محور دهشک_ کرغند قاینات به طول ۱۶ کیلومتر

روکش راه قاین.jpg رییس اداره راهداری وحمل‌ونقل جاده ای شهرستان قاینات گفت: عملیات روکش آسفالت حفاظتی محور دهشک-کرغند به طول ۱۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، رامین رقابتی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاینات اعلام کرد: به منظور بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت حفاظتی محور دهشک-کرغند در شهرستان قاینات انجام گرفت.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای شهرستان قاینات گفت: عملیات روکش آسفالت حفاظتی محور دهشک-کرغند به طول ۱۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری راه ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای است، اظهار کرد: هدف از نگهداری راه‌ها تقلیل میزان خرابی، افزایش طول عمر راه ها و کاهش هزینه استهلاک وسایل نقلیه و عمر مفید جاده است.

رقابتی  با بیان اینکه راهداری شهرستان قاینات مسئولیت نگهداری از دوهزار و ۱۳۶  کیلومتر انواع راه را بر عهده دارد، گفت: از این مقدار ۲۱۶ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۷ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی آسفالته و ۳۸۳ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

وی افزود: عملیات تسطیح مسیرهای خاکی نیز براساس زمانبندی دوره ای در طول سال توسط راهداران این شهرستان انجام می‌شود که باعث تسهیل در تردد راه‌ها می‌شود.